כמה פעמים אמרתם לעצמכם:

"בזמנו הייתי צריכה ל…"

"לו רק ידעתי, הייתי…"

"אם רק חשבתי ש…"

הרהורי ערב הביאו אותי לחשוב מה הייתי אומרת לי, לעצמי לפני 16 שנים, בשנות האלפיים כשאני בת 25.  בדיוק אז חזרתי משנה בלוס אנג'לס אחרי שעבדתי שם בעגלות ולא ממש עשיתי שם כסף, יותר נכון חזרתי בלי גרוש על ה***, גרתי אצל ההורים, התחלתי קשר לא קשר עם בחור לא יציב ולאט לאט התחילו לבצבץ להן מחשבות על קריירה, כסף, חתונה, ילדים…

  1. תלמדי כל עוד את יכולה וכמה שאת רק יכולה!
  2. תמצאי לך תחביב, משהו שאת אוהבת לעשות, ענף ספורט מסוים שאת מתחברת אליו, תפירה , יצירה, כתיבה – מה שעולה לרוחך. מבטיחה לך שזה ישמש עוגן לעתיד כשהחיים יהיו עמוסים אבל יהיה לך את הדבר הזה שהוא שלך!
  3. תמשיכי לטייל עוד קצת, השגרה תמיד תחכה לך.
  4. תבחרי לך מנטורים לחיים – אותם האנשים שאת מעריכה ורק רוצה לשמוע וללמוד מהם עוד ועוד, תשאירי קרוב אליך.
  5. תשמרי על חברי אמת – לא זוכים בהרבה כאלה, תחזקי קשרים, תתקשרי, תשאלי לשלומם – לא יהיו עוד הרבה כאלה בהמשך.
  6. תגורי איפה שאת רוצה, בהמשך זה לא יהיה פשוט לעבור.
  7. תעצרי לפעמים, החיים הם מירוץ. זאת קלישאה שתעזור לך בתקופות לוחצות ואם לא נזכור לקחת לפעמים נשימה עמוקה כנראה שתשארי בלי אוויר.
  8. תשקיעי בנדל"ן – בגיל 25, בדרך לעבודה עמד שלט צמוד לכביש שטען "30,000$ עבור שטח חקלאי", אף פעם לא עצרתי להתקשר. היום יש שם מעצמה של בניינים שכל דירה שם שווה 2 מיליון ₪. היום נתקלתי בפרויקט של פרי נדל"ן, דירות סטודנטים 2 חדרים להשקעה ליד מכון ויצמן, עלות של 630,000 ₪ עד כמה שהבנתי. אז נכון שהמחיר הרבה יותר גבוה ממה שהוא היה לפני 15 שנים כי מה לעשות… יוקר הדיור וזה… אבל עדיין מחיר ששווה השקעה. 
  9. תזכרי שאת מיוחדת בדיוק כמו שאת.
  10. תגשימי את החלומות היום, לא אחר כך!
  11. תשאפי לפרס!!

והיום?!

לו רק הייתי יודעת את מה שאני יודעת היום כנראה שלא הייתי משנה כלום! (טוב נו אולי רק את העניין של הנכס) אני לא מתחרטת על כלום ממה שעשית וכנראה שאם היתה לי ההזדמנות , הייתי עושה את אותם דברים, את אותן שטויות , מתאהבת שוב באותו אידיוט וממשיכה לבזבז כספים בלי לחשוב על העתיד. מה שהיה אז, עשה ובנה את מי שאני היום והכי טוב לי עם זה בעולם!



/* */